Kas anonüümsus või ei saanud lugeja mu jutust aru?

Kirjutan vastuseks omaenda artiklile ja selle kommentaaridele tänases Eesti Päevalehes.

Mõned pisiasjad.

  1. Mõistete lahtikirjutamine ei mahu ajalehe formaati. Ka minu artiklist lõigati mahu tõttu üks läik välja – veerg on küll, rohkem inimene lugeda ei jaksa. Paraku läks selle lõigu mahakustutamisega rõhuasetus pisut valesse kohta.
  2. Kuigi mu loost võis selline mulje jääda, ei ole ma kunagi pidanud vajalikuks anonüümsust KEELATA. Anonüümne kommenteerimine las olla ja kes tahab kommenteerigu. See, et mina seda arguseks pean aj pahaks panen, on minu arvamus. Ma panen suitsetamist kahh pahaks (olles küll kunagi ise suitsetanud 10 aastat jutti), kuigi ei pea ma vajalikuks suitsetamist keelata. Küll pean ma aga õigeks kaitsta mittesuitsetajate õigust saada puhast õhku hingata.
  3. Anonüümsus on jahh argus. Samas on igal ühel õigus olla mõne situatsioonis ka arg. Ma ei arva, et ma igas elus ettetulevas situatsioonis peaks olema kõige julgem, aga ma ei kiida argust heaks. Ma ei arva, et ma olen ideaalne inimene.

Nüüd minu artikli tegeliku sisu juurde. Kirjutama ajendas mind Urmas Kuke arvamuslugu. Tema peab anonüümsust põhiolekuks ja keelaks pigem nimega esinemise, kuna see riivab kellegi (ka tema) privaatsust. Võitlus sünnipäevatervituste raadioeetris või koolilõpetajate lehepinnal avaldamise vastu on muutunud juba ebanormaalseks. Just Urmas Kuke ja andmekaitseinspektsiooni tänase juhtkonna toimetamised anonüümsuse PROPAGEERIMISEL on ohuks ühiskonnale. Pseudoprivaatsuse varjus jäetakse kaitseta inimene seal, kus ta kaitset vajab.

Anonüümne kommentaar olgu pealegi. Aga vabadusega kaasneb vastutus. Kui anonüümne kommenteerimine tähendab vastutamatust, ei ole see vabadus. Kui anonüümne kommentaar solvab, laimab või teeb kellelegi kurja, siis peab kommenteerija või sellele võimaluse andja kandma vastutust. Aga just vastutus on see, mida paljud kardavad.

Kui sa oled meeleavaldusel ja avaldad meelt, siis on see sinu õigus. Kui sa aga meeleavalduse õiguse sildi varjus murrad sisse poodidesse, siis on see kuritegu ja sa pead vastutama.

Henn Sarv

This entry was posted in Määratlemata. Bookmark the permalink.

Kas anonüümsus või ei saanud lugeja mu jutust aru? on saanud ühe vastuse

  1. Leivo ütles:

    Olen sinuga 100% nõus. Kirjutasin kunagi ka antud teemal ühe nupukese: http://leivo.ekstreem.ee/?ID=1783&s=com 
    Hoidke ja väärige oma nime !

Lisa kommentaar

