7. Reisipäev

7. Reisipäev – Neljapäev 16.02 – lennupäev

Päev algas vara. Liiga vara. Kuna õhtul proovisin internetist viimase välja pigistada, sisi läksin magama alles kell 1-2 öösel (koduaajas 10-11 õhtul), ärgata tuli aga juba kella 5-5:30 paiku, et asjad kokku ja minema.

Hommik oli ilusti ette organiseeritud, kompsud jätsime tuppa, ise sööma, siis check outima ja laevale. Leidsin mõttekaaslase, kellegi inglase, kellel kahh oli jumala savi mis ümber toimub, aga kelle naine pabistas, et kas pakid ikka saavad laevale. NO krt – nad ju orgunnivad selle, mida siin pabistada.

Imeilusa Kurumba paradiisiga jätsime hüvasti ja olime pea samas kohe ka lennujaamas. Põnev oli, et lennujaama tax frees hakkas silma sukeldumisvarustus – varem polnud ma sellele osanud tähelepanu pöörata.

Väike segadus oli lennukile minekul. Koraga minevaid lende oli äkki liiga palju, kaks eri lendu (eri firmad) Colombosse ja üks Dubaisse. Mul tekkis tasane kahtlus, et me peame Colombosse lendamiseks minema Dubai lennukile ja kahtlus leidis kinnituse. Keegi ainult ei taibanud gate’i välja kuulutada. Asja uba seisnes selles, et tegemist on ringliiniga. Seesama reis, millega me nädalapäevad tagasi tulime Dubaist on ringliin – Dubai-Male-Colombo-Dubai. Ma ei imesta, kui mõni turist niimoodi jääbki ringlema.

Ringliinile omaselt käis ka ringlev teenindamine. Reisi ajal oli ette nähtud "on board meal". Reis ise pidis kestma alla kahe tunni. Igatahes kui mahlajagamise tüdruk (Christina) minuni jõudis, tuli lendurilt teade, et kohe hakkame maanduma ja mahlajagamine tuleb lõpetada. Nii jäingi ma oma tomatimahlast ilma. Tõsi mõni hetk hiljem see siiski toodi, selleks ajaks oli mul aga söök nahkapandud. Ja kohvi muidugi ei antud. Kuidagi liiga ringlevalt ruttu sai sõit otsa.

Sama kähku saime ka maale ja linna. KUna meile oli antud soovitus sõita tuk-tukiga, siis solvasime hinepõhjani mitut tublit taksojuhti, kes olid kõik valmis erihinnaga meid kuhu tahes sõidutama. Teatasime, et eelistame nende konditsioneeritud taksole tuk-tukki, teadmata ise, mis asi see on. Meie veidrat eelistust kandis lõpuks vili – miski tuk-tuki-mees, tuli, noppis meid üles jalubas 600 ruupia (kohaliku asja) eest lõbusasti viia sinna kuhu meil vaja. Meil oli muidugi see lugu, et teadsime vaid uduselt, kuhu meil vaja – mitte Colombosse vaid No-Colomombosse (Negombosse – selline mnemooniline võte). Sõber Aivar oli soovitanud seal hõbedasi liivu (Silver Sand nimelist hotelli).

Meie tuk-tuki-vanal olid aga oma plaanid. Selgus, et ta ei olegi tuktuki juht vaid kaasasõitja-ülevaataja, mis muutus meie olemise tuk-tukis kuidagi kitsaks. Kõigi tuktuki vaimustuses inimeste suureks pettumuseks aga pean tunnistama, et mulle see imearmas riistapuu ei meeldinud. EI olemus on on tip-top, hääl on kahh juts täiesti tuk-tuk (kui ta tuututab, sellest vist ka nimi), mõnus sõita, tuul käib lläbi jne, aga … Palun kujutle ennast tavalisse liiklusummikusse, kus sinu ümber on umbes 10 autot, mille torud tossavad nii et sa ei suuda aimata, mis asjaga nad sõidavad. Ja ümbere tuulavikset palavust 35 kraadi tuktukis. Ja siis see lahtine mootorollerikene seal musta pilve sees. Ok – mina kannatan selle ära korra, tagasi lennujamaa sõites ka teise korra, aga vaene tuktukijuht? Ma saan aru, miks neil siin selline madal eluiga on.

Aga tuk tuk oli aus, sõitis igasuguseid loogika ja liiklus eeskirju rikkudes valel pool teed (ok õigel pool aga aegajalt ka valel pool, lihstalt see õige pool tundus veel valem kui vale pool) igasuguste veoautode alt, pealt, vahelt ja ma ei tea kuidas läbi ja jõudis tänavasse kus hotell, mida me polnud uneski osanud näha. Ei see ei olnud hõbedane liiv, hiljem selgus, et hõbedane liiv oli välja müüdud ja muide peale meie saabumist sellesse "frank inn" nimelisse majja, oli ka see välja müüdud. Hotell ise on aus – poole odavam kui Santa Fes (kes seal olid, teavad mida ma mõtlen), kvaliteedilt umbes sama või tsiba parem, ranna ja kohviku mõttes taas kehvem. Igatahe speatuda võib.

KOhe kaks sammu hotellist on rand ja seal hotell, mis paksult täis sakslasi, siinkandis üldse tundb olema saksa koloonia. KÕik sildid on kahh kas saksa keeles või dubleeritud saksa keelde. Sealses hotellis maksab öö 70 dollarit, no mai tea. Rand on sama, meri on sama, tuktukid on samad, tänav kohvikutega on sama. Eelistan sisi 15 dollarit ööd ja jagan nendega mõnusat india ookeani. Milline mõnus laine – just viimane ujumiseks lubatu. Kaiff! Saan meres tuttavaks trobikonna pisikese neegripoisiga (ok ei ole neegripoisid – on indupoisid). Nad on nii toredad, siirad, rõõmsad. Saame tuttavaks, vahetame nimesid, laine loobib meid, sisi uurime, kust keegi pärit. Eestit nad ei tea, ise on aga nad kõik nagu imekombel pärit Sri Lankalt. Mihuke kokkusattumus. On tore. Selline nagu peab olema siiras suhtlemine makera kahe erineva külje rahvaste vahel.

Ahjah – oma hotelli kohta jäi mainimata kõige olulisem detail. all ukse juures, fuajeeks on seda pisut palju nimetada – sissesõidu tee pikendus pigem, istus kaks soliidset suspedes härrasmeest. Ja jõid limonaadi. HIljem miskit kangemat ja siis juba kolmekesi. Pärit Shveitsist ja Saksast. siin juba limonaadi joonud nädala ja kavatsevad kaks veel juua. Tunnevad elust mõnu ja niimoodi juba üle 20 aasta käivad siin. Nojahh🙂

Õhtune linnajalutuskäik, õhtusöök, internetikohvik ja veel korra ujumine – need lõpetavad tänase päeva. Homseks on meiel maha müüdud juba kahepäevane tuur kuhugi maa sisemusse nii et kaks päeva see Negombo meid ei näe. Loodame, et Kandy-s, kus me järgmise öö veedame, on pisut rohkem internetti ja saan ka oma jutu üles riputada. Ja mõned pildid kahh. Näiteks pilt, kus Henn magab roosa baldahiiniga voodis :)

Koht: Negombo, hotell Frank Inn
07,22612N
79,84035E
4m üle merepinna (2. korrus ikkagi)
+32 kraadi varjus

This entry was posted in Travel. Bookmark the permalink.